Chantal Sennema

Chantal Sennema is na haar opleiding klassieke zang aan het Conservatorium van Constantijn Huygens in Zwolle werkzaam als een vocal coach in Leusden. Daar heeft ze een succesvolle zang-praktijk sinds 1998. Na haar afstuderen bij oa. Jeanne Compagne en Ank Reinders volgde ze masterclasses bij o.a. Charlotte Margiono, Roberta Alexander, Astrid Seriesse en buitenlandse vocale jazz toppers zoals The New york Voices (Verenigde Staten), The Real groep (Zweden), Rajaton (FI) en Vocalline (DK).
Ze werd opgeleid in CVT (compleet vocale techniek bij Catherine Sadolin en Jeroen Manahutu en E.V.T.S. (estill voice trainings systems) aan het Conservatorium van Utrecht en in Rotterdam bij Alberto ter Doest, Anne Speed en Paul Farrington.

Als sopraan soliste werkte ze mee aan verschillende concerten en producties in zowel klassieke als lichte muziek. Een aantal jaren geleden vertolkte Chantal de hoofdrol van vrouwe Bertha in de gelijknamige musical productie mede georganiseerd door vrouwenkoor Amuse.

In de periode van 2000-2013 werkte ze als zangtechniek docente bij verschillende musical en muziek theater opleidingen in Nederland. (o.a. bij de Frank Sanders Academie, Willem Nijholt muzikale Academie, de Nederlandse musical Academie). Tot op heden begeleid ze veel (afgestudeerde) studenten in het vak als een musicalster.

Na jarenlange ervaring in het zingen bij diverse koren en vocal groups zingt Chantal als sopraan sinds september 2015 bij het Dutch Organic Choir. Mede-opgericht door Merel Martens en Peder karlsson. (ex- zanger van de Zweedse vocal Group The Real Group). www.dutchorganicchoir.nl
Chantal Sennema is vaak te zien op vele vocale festivals als workshopleidster of als jurylid.
Naast artistiek leidster te zijn van haar eigen opgerichtte vocal band Experience uit Amersfoort www.vocalbandexperience.nl is Chantal Sennema nu ook dirigente bij Vrouwenkoor Amuse!
Ik hoop u graag te zien bij een van onze prachtige optredens!